John Rink jest jednym z największych autorytetów w zakresie twórczości Fryderyka Chopina. Absolwent Princeton University, King’s College London i University of Cambridge. Uzyskał Concert Recital Diploma i Premier Prix w zakresie fortepianu na Guildhall School of Music & Drama. Nagradzany na wielu konkursach dla młodych pianistów. Jako wykonawca w ostatnim czasie skupia się na instrumentach historycznych: jest uznanym ekspertem w zakresie gry na fortepianie marki Pleyel. Wyróżniany nagrodami ekspert w zakresie Chopinowskich rękopisów, druków muzycznych, historii praktyki wykonawczej dzieł Chopina (w tym również stylu gry samego kompozytora) aż do czasów współczesnych, analizy repertuaru, praktyki wydawniczej, aspektów recepcji. John Rink jest profesorem na kierunku Musical Performance Studies na University of Cambridge od 2009 r. –od czasu, gdy został powołany na stanowisko dyrektora AHRC Research Centre for Musical Performance as Creative Practice w Cambridge. Wykładowca i dyrektor Studies in Music w St John’s College (Cambridge) oraz gościnny profesor w Royal Holloway London, Queen Mary London, konserwatoriów w Szanghaju i Yong Siew Toh w Singapurze. Autor wielu prac poświęconych Chopinowi – w tym artykułów i książek: Chopin Studies 2 (we współpracy z Jimem Samsonem, 1994), Chopin: The Piano Concertos (1997) oraz Annotated Catalogue of Chopin’s First Editions (we współpracy z Christophem Grabowskim, 2010; wyróżniony C.B. Oldman Prize i Vincent H. Duckles Award). Kierownik projektu i redaktor serii The Complete Chopin – A New Critical Edition ukazującej się w wydawnictwie Petersa oraz redaktor naczelny serii książek poświęconych muzycznej praktyce wykonawczej, która zacznie się ukazywać od 2016 r. w Oxford University Press. Prowadzi dwa projekty internetowe związane: Chopin’s First Editions Online (CFEO; www.chopinonline.ac.uk/cfeo) i Online Chopin Variorum Edition (OCVE; www.chopinonline.ac.uk/ocve). Od 2003 r. John Rink jest członkiem Rady Programowej Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina.