Martha Argerich, ur. w Buenos Aires, laureatka I nagrody VII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1965). Jedna z najznakomitszych pianistek świata, entuzjastycznie oceniona za interpretacje wirtuozowskiej literatury pianistycznej XIX i XX wieku. W jej bogatym repertuarze znajdują się utwory Bacha, Bartóka, Beethovena, Messiaena, Chopina, Schumanna, Liszta, Debussy’ego, Ravela, Francka, Prokofiewa, Strawińskiego, Szostakowicza, Czajkowskiego i wielu innych Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 5 lat u Vincenzo Scaramuzzy. Występowała jako cudowne dziecko. W 1955 r. przeniosła się do Europy i kontynuowała naukę w Londynie, Wiedniu i Szwajcarii u Bruno Seidlhofera, Friedricha Guldy, Nikity Magaloffa, Arturo Benedetti Michelangelego oraz Stefana Askenasego. Współpracuje z najwybitniejszymi orkiestrami, dyrygentami i festiwalami muzycznymi z całego świata. W jej działalności artystycznej niezwykle ważną rolę odgrywa kameralistyka – współpracowała z największymi obecnie muzykami - pianistami Nelsonem Freire, Stephanem Bishopem-Kovacevicem, Evgenijem Kissinem, Alexandrem Rabinovitchem, Mikhailem Pletniowem, wiolonczelistą Mischą Maiskym, skrzypkami Ivry Gitlisem, Itzhakiem Perlmanem, Gidonem Kremerem i wielu innymi. Dokonała licznych, nagrodzonych prestiżowymi nagrodami, nagrań dla wytwórni EMI, Sony, Philips, Teldec, DGG. Od 1998 r. jest dyrektorem artystycznym Festiwalu w Beppu w Japonii. W 1999 powołała Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny i Festiwal Marthy Argerich w Buenos Aires, a w 2002 roku festiwal w Lugano – Progetto Martha Argerich.. Otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia, m.in.: Krzyż Oficerski (1996) i Krzyż Komandorski (2004) Orderu Sztuki i Literatury od rządu francuskiego; nagrodę Accademia di Santa Cecilia w Rzymie (1997), Order Wschodzącego Słońca ze Złotymi Promieniami i Wstęgą – od cesarza Japonii oraz „Praemium Imperiale” Japońskiego Stowarzyszenia Sztuki (2005). Jest częstym gościem organizowanego przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina w Warszawie festiwalu „Chopin i jego Europa”, a publikacje zarówno audio jak i video tych występów stają się sensacją na międzynarodowym rynku muzycznym. Do nich należy m.in. Kwintet g-moll Juliusza Zarębskiego i pierwsze nagranie artystki na historycznym fortepianie I Koncertu Beethovena z Orkiestrą XVIII wieku Fransa Brüggena.